Lunch Talk IESEG / IESEG Lunch talk

Fashion show – Pretoria
December 14, 2017

Lunch Talk IESEG / IESEG Lunch talk

Ce mardi 12 décembre, nous, élèves de Première et Terminale volontaires, avons eu la chance de participer à un lunch talk présenté par Baptistine et Marie, toutes deux élèves à l’IESEG Paris. L’IESEG est une école de commerce et de management qui dispose de deux campus en France métropolitaine : un à Lille et un à Paris. Actuellement, Marie suit des cours à l’Université de Witwatersrand à Johannesburg dans le cadre de sa cinquième année en tant qu’étudiante à l’IESEG tandis que Baptistine passe une année de césure dans la ville de Port Elizabeth. L’IESEG est la première école de commerce post-bac de France et compte plus de 5000 étudiants. Elle délivre le grade de master qui s’établit en 5 ans d’études et qui comptent 4 stages dont un minimum de 6 mois passés à l’étranger.
En remerciant Marie et Baptistine de nous avoir présenté leur école.

On Tuesday, the 12th of December, us, students, volunteers students in grade 11 and 12, had the chance to attend a lunch talk hosted by Marie and Baptistine, both studying at IESEG Paris. IESEG is a business and management school that is based in two campuses, one in Lille and the other in Paris. Currently, Marie follows courses at the Witwatersrand University in Johannesburg. This is dedicated for the fifth year, as an IESEG student. Baptistine, on her side, is spending a gap year in Port Elizabeth. IESEG is the first post graduate business school in France. More than 5000 people are studying there. It delivers the master degree which is set in 5 years of studies. Within this period, 4 traineeships are included. A minimum of 6 months abroad is mandatory.
Thank you Marie and Baptistine to have introduced us your school.

Gwenaëlle Moreau

This post is also available in: French