La Comédie Française s’invite à Johannesburg! / La Comédie Française in Johannesburg!
October 7, 2017
Pretoria – Réunion des délégués de classe / Meeting of class representatives
October 7, 2017

Alchemy of words

Dans le cadre de l’enseignement d’exploration “Arts du spectacle”, les élèves de Seconde ont eu le bonheur d’assister à la Première du spectacle Alchemy of words présenté au Market Theatre jeudi 28 Septembre en soirée. Cette performance construite autour de la figure d’Arthur Rimbaud mêlait à la fois la marionnette, la musique et la technique du dessin en live réalisé à partir d’un vidéoprojecteur. Un grand moment de poésie qui nous a tous emportés! Un grand merci à l’IFAS et à Anne-Sophie Segondat pour sa précieuse collaboration!
Nadine Sewell et Nadia Raffin

Alchemy of words
As part of the “Performing Arts” exploration lesson, 2nd classes students had the pleasure of attending the premiere of the Alchemy of words show presented at the Market Theater on Thursday, September 28th in the evening.
This performance built around the figure of Arthur Rimbaud combined the puppet, the music and the technique of drawing in live produced from a video projector. A great moment of poetry that took us all away! A big thank you to IFAS and Anne-Sophie Segondat for her invaluable collaboration!
Nadine Sewell and Nadia Raffin

This post is also available in: French